فونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا سازفونت زيبا ساز

لطفا از تمام مطالب دیدن فرمایید.

تعیین هویت دو مرحله ای چیست؟ این ویژگی وردپرس وجود دارد؟

 

ورود دو مرحله به ناحیه کاربری وردپرس

امروزه در بسیاری از وب سایت ها از سیستم تعیین هویت دو مرحله ای برای ورود به ناحیه کاربری استفاده می شود تا امنیت بیشتری برای آن وب سایت و کاربرانش فراهم شود. اما چرا باید ورود به یک وب سایت هر روز سخت شود؟ خوب علتش این است که آسب پذیرترین نقطه یک وب سایت فرم های ورود کاربران است به خصوص برای کاربرانی با سطح دسترسی بالاتر این حساسیت بیشتر می شود. در همین راستا وردپرس هم برای امنیت بیشتر نرم افزار خود این قابلیت را بسته خود اضافه کرده است.

تعیین هویت دو مرحله ای چیست؟

رمز عبور برای ورود به ناحیه کاربری یک استاندارد غیر رسمی در دنیای وب است و در عین حال شکستن آنها خیلی سخت نیست. حتی اگر یک رمز عبور بسیار سخت داشته باشید که شکستن آن کار ساده ای نباشد باید بدانید که این رمز عبور باید جایی در سرور آن وب سایت ذخیره شود و اگر کسی به سرور مربوطه دسترسی داشته باشد به راحتی می تواند به این رمز عبور دسترسی پیدا کند. برای شناسایی یک فرد سه راه وجود دارد با استفاده از آنچه که هستند، آنچه که دارند و چیزهایی که می دانند.

ورود به ناحیه کاربری با استفاده از نام کاربری و رمز عبور یک سیستم تعیین هویت تک مرحله ای است. این روش فقط به آنچه که شما می دانید اکتفا می کند. اما با سیستم تعیین هویت دو مرحله ای به جای استفاده از فقط یک روش شما دو تا از سه تا روش ممکن را استفاده می کنید تا هویت خود را ثابت کنید. در این سیستم تعیین هویت هنوز از رمز عبور برای شناسایی شما استفاده می شود اما در کنار آن اطلاعات دیگری مانند شماره تلفن، یا هر شماره دیگری هم برای تعیین هویت مورد استفاده می شود تا امنیت بیشتری داشته باشد و هک کردن شما سخت تر شود.

سه روش شناسایی ممکن

سه روش ممکن برای شناسایی و تعیین هویت افراد به شرح زیر هستند:

با استفاده از آنچه که هستید!

صفات زیادی وجود دارند که برای هر فردی منحصر به فرد هستند و با استفاده از آنها می توان هر کسی را شناسایی کرد. معروف ترین آنها اثر انگشت، شبکیه چشم، الگوی شریانی، صدا، DNA است یا هر چیز دیگری که برای هر فردی منحصر به فرد باشد را می توان به این منظور استفاده کرد. که به آن اطلاعات بیومتریک هم گفته می شود چون مربوط به خصوصیات بیولوژی فرد است.

عوامل بیومتریک بسیار جالب هستند چون نمی توانند جعل شوند و همچنین هیچگاه فرد آنها را گم نمی کند. هر چند استفاده از چنین اطلاعاتی می تواند مشکلاتی هم در بر داشته باشد به عنوان مثال اگر هکری به یک بانک اطلاعاتی حاوی اثر


موضوعات مرتبط: درس سی و شش تعیین هویت دو مرحله ای چیست؟ این ویژگی وردپرس وجود دارد؟ ، ،
برچسب‌ها:

ادامه مطلب
تاريخ : دو شنبه 19 خرداد 1393برچسب:, | 12:29 | نویسنده : کـــــوچـــــولـــــو |

صفحه قبل 1 صفحه بعد

لطفا از دیگر مطالب نیز دیدن فرمایید
.: Weblog Themes By SlideTheme :.

Flying Icon